23 Mart 2012 Cuma

RFID (RADİO FREQUENCY IDENTIFICATION) RADYO FREKANSI İLE TANIMLAMA TEKNOLOJİSİ

RFID (RADİO FREQUENCY IDENTIFICATION) RADYO FREKANSI İLE TANIMLAMA TEKNOLOJİSİ


             Radyo Frekansı ile Tanımlama (RFID) teknolojisi, radyo frekansı kullanarak nesneleri tekil ve otomatik olarak tanımlama yöntemidir.vRFID (Radio Frequency Identification)etiketler(tag) yapıştırılmış objeleri tanımlamada radyo dalgalarını kullanan tüm otomatik tanımlama teknolojilerine
verilen genel addır.

             RFID teknolojisi, okuyucunun (reader) radyo frekanslı dalgalar göndererek, etiket (Tag) üzerindeki chip’i aktive edip, içindeki daha evvel yazıcı (writer) tarafından kaydedilmişveriyi okuma
teknolojisidir.


              RFID Sistemi Nasıl Çalışmaktadır ?

              RFID sistemi antenli bir mikroyonga etiket ve antenli bir okuyucudan oluşmaktadır. Antenli okuyucu, etiketler (tag) üzerinde bulunan çipin dış dünya ile iletişimini sağlar. Okuyucunun gönderdiği elektromagnetik dalgalar, etiket anteninin algılayacağı şekilde ayarlanır.RFID etiketi bu dalgalardan aldığı güçle yongayı devreye sokar gelen dalgalar yonga tarafından module edilerek geri okuyucuya gönderilir, okuyucu bu dalgaları digital veriye dönüştürerek kaydeder.

             FREKANS OKUMA MESAFESİ

             RFID Teknolojisinde kullanım alanlarına göre değişik frekanslar kullanılmakta olup frekanslar sayesinde 1cm.’den 100 metreye kadar (aynı zamanda etiket boyutuna da bağlı olarak) okuma ve yazma yapılabilmektedir.

• 125 kHz. LF (Low radio frequency) 0.10
• 13.56 MHz. HF (High radio frequency) 1.2
• 868 – 928 MHz. UHF (Ultra high
frequency) 2 – 5
• 2.45 – 5.86 GHz. Mikrodalga > 6

-Veri okuma hızı ve etiket maliyetleri, artan frekans ile artmaktadır.
- Okuyucu ve etiket arasındaki iletişimi sağlayan radyo dalgalarını algılama, her iki tarafta entegre edilmişbobinler tarafından gerçekleşir.
- Etiketlere bilgi, yazıcı (writer) tarafından yüklenir.
- Okuyucu ve yazıcılar, bilgisayara kablolu (örneğin RS232) veya kablosuz (wireless) bağlanarak bir yazılım aracılığı ile çalışırlar.
- Okuyucudan gelen etiket bilgileri yazılım tarafından işlenir.
-RFID etiketleri (mikrochipleri) kullandıkları enerji açısından aktif yarı aktif ve pasifolmak üzere üçe ayrılır. Pasif etiketlerinkendi sahip oldukları bir enerji kaynağı yoktur.

           Aktif etiketlerdebir pil bulunmaktadır ve okuma mesafeleri 100 metreyi bulmaktadır. Etiketler(tag), aktif yarı aktif ve pasif olarak kullanım alanlarına ve/veya gereksinimlerine göre değişik boyutlarda değişik maddelerden yapılmakta ve 80C’lerden 200 C’lere kadar dayanıklı olabilmektedir.

           RF etiketler, tanıma, güvenlik, orijinalite ve takip amaçlı olarak çok farklı tipte nesnelerin üzerine yerleştirilebilmektedir. Her etiket, güvenlik amacıyla üretici firma tarafından belirlenen ve değiştirilemeyen bir kimlik koduna sahiptir.


            RFID teknolojisinin temel avantajları nelerdir ?
           RFID teknolojisi,birçok alanda avantajlar sağlamaktadır. Bunlar; üretim aşaması takibinden, hızlı stoklamaya kadar olan bütün alanları kapsamaktadır. Teknoloji standartlaştıkça daha birçok uygulama alanları bulacaktır.

• Güvenlidir. Bilgi kaybolmaz, dağılmaz, kasıtlı olarak silinmek istenmediği takdirde silinmez.
• Kullanımı kolaydır.
• İş yerlerinde operasyon maliyetlerinin düşmesini sağlar.
• Zamandan büyük oranda tasarruf kazandırır.
• Uygulanan nesne üzerinde daha fazla kontrol sağlar.
• İşgücünü ölçülebilir hale getirir.
• Suistimalleri azaltır.
• Stok idaresini kolaylaştırır, sevkiyatın güvenilirliğini arttırır.
• İsrafı önler, maliyetleri düşürür, kaliteyi arttırır.
• Verimliliği ve müşteri memnuniyetini arttırır.


           RFID’nin Kullanım Amacı

• İdari hataları minimize etmek
• Barkodlama ile ilgili işçilik maliyetlerinin önüne geçmek
• Yönetim içi suistimalleri engellemek
• Sevkiyat hatalarını önlemek
• Güvenilir stok seviyeleri takip edebilmek

            RFID, Barkod Sistemlerinden Neden Daha Verimli ve Kullanışlıdır ?

            Barkodlu veri toplama uygulamaları ile karşılaştırıldığında RFID teknolojisi, üstün yönleri ile dikkat çekiyor.

Barkodun;

• Okuyucu cihaza, yakından elle okutuluyor olması gerekiyor.
• Yakın mesafeden ve sadece tek bir etiket okunabiliyor, okunabilmesi için de görülebilir olması gerekiyor.
• Taklit edilmesi kolay olduğu gibi dış etmenlerden de etkileniyor.

RFID ise;

• İnsan gücüne ihtiyaç duymadan hem okunabiliyor hem yazılabiliyor.
• Görünür olması gerekmiyor.
• Uzak mesafeden bile aynı anda birçok etiket okunabiliyor. (1 etiket için 0,5 saniye/ort)
• Zor çevre koşullarında da kullanılabilen RFID teknolojisi kar, sis, buz, boya gibi çevresel faktörlerden etkilenmiyor.
• Taklit edilememe özelliğiyle de barkod sisteminden daha güvenli kullanılabiliyor.
• İki teknoloji arasındaki en belirgin fark barkod sistemininmaddeyi fiilen görme zorunluluğudur (Line-of-Sight). Kısaca, barkodun okunabilmesi için, bir tarayıcının, etiketin üzerinden geçerek bilgiyi aktarması gerekmektedir.
• Halbuki radyo frekansı tanımlamasında tam aksine fiilen görme zorunluluğu yoktur. RFID etiketleri, okuyucunun kapsama alanı içersinde olduğu sürece okunabilir.
• Barkod sisteminin diğer bir sakıncası ise etiketlerin silinmişolması, yıpranması veya düşmesi halinde okuma işleminin imkansız hale gelmesidir.
• Barkod sistemi sadece üretici ve mal tanımı yapmakta, yalnızca tek mala özel olmamaktadır.
• RFID sistemleri dahilinde etiket ve okuyucu arasındaki veri değişimi hatasız olarak gerçekleşmektedir. Barkod sistemlerinde ilk okuma sırasında hata olasılığı her zaman vardır.
• RFID etiketleri içinde tutulan bilgi, barkodlara göre oldukça fazladır ve istendiğinde değiştirilebilmektedir. Örneğin istenirse değişen ortam sıcaklık bilgileri RFID etiketleri üzerine kaydedilebilir. Barkod sistemlerinde ise bilgiyi değiştirmek için etiketi değiştirmek gerekmektedir.

           RFID Kullanım Alanları

• Lojistik, üretim, sağlık, otomotiv, perakende gibi birçok sektörde kullanım alanı bulunan RFID teknolojisi, bakıldığında hayatımızın içerisinde fazlasıyla yer alıyor.
• Kağıt ve kalem kullanımına son veren RFID, otomatik işleyen, hatasız veri toplama, gerçek zamanlı ve doğru stok takibi, operasyon verimliliği ve maliyetlerde iyileşme, hırsızlık, kaçak ve kayıpların önlenmesi, gelişmişsipariş ve stok planlaması, bitmiş ürün ve WIP stoğu takibi konularında etkilidir..
• RFID teknolojileri, yatırımın geri dönüşünü hızlandırmak, müşteri memnuniyetini artırmak, marka bütünlüğünü güçlendirmek, iş ortaklarıyla yakın ve hızlı ilişkiler oluşturmak gibi konularda şirketlere avantajlar sağlıyor.
• Önümüzdeki birkaç yıl içinde RFID kullanımı, giderek düşen etiket maliyetleri ile orantılı olarak çok artacaktır.
• Kamu’da RFID kullanımı her geçen gün artmaktadır. Kamu binalarına giriş/çıkış, araç takibi, para ve pasaport içine yerleştirilen etiketler bu uygulamaların bazılarıdır.
• Park yerlerinin yönetimi, otellerde parasız ödeme sistemi, otel oda kapılarının yetki verilmiş kartlar tarafından açılması RFID kullanımının diğer birkaç örneğini oluşturmaktadır.
• RFID kullanım alanları insanların hayal gücü ile sınırlıdır.
• En yaygın uygulamalar; tahsilat sistemleri (fatura gibi), geçiş kontrol ve varlık takibidir.
• Son zamanlarda şirketler RFID teknolojisini, daha çok tedarik zincirlerini takip etmek gibi süreçlerde kullanmaktadır.

Birkaç örnek…
• Bir kaza durumunda hastanın tüm tıbbi geçmişi doktor tarafından kolayca öğrenilebilir
• Alışveriş merkezlerinde aldığınız ürünleri alışveriş arabasından indirip, kasada tek tek barkodunu okutma sorunu olmayacak. Alışveriş arabasını ve aldıklarınızı topluca iki tarafı RFID okuyucuları ile donatılmış, şu anki güvenlik kapılarına benzer bir aralıktan geçirmeniz yeterli olacak.
• Amal Graafstra'nın ev anahtarıkonusunda mücadele vermesine gerek yok  çünkü kapısını açan anahtar tam anlamıyla onun parmak uçlarında. Graafstra, ellerine yerleştirilmiş radyo frekanslı tanımlama çiplerine sahip.

           RFID’NİN GETİRDİĞİ SEKTÖREL ÇÖZÜMLER

           Otomotiv: Tam zamanlı üretimin yapıldığı üretim hattındaki malzeme akışı süreçlerinin takibinden, üretimi tamamlanmışaracın dağıtımı ve satışı süreçlerine kadar yoğun şekilde RFID teknolojisi kullanımı sektörel verimliliği arttıracağı gibi araç dağıtımındaki gecikme ve hatalarından kaynaklı müşteri memnuniyetsizlik oranını ciddi seviyelerde düşecektir.

           Perakende: RFID sistemi sayesinde depo yönetiminde büyük ilerleme kaydedileceği gibi mağazalarda raf yönetimi de daha etkin boyutlara erişecek, rafta bulunmama maliyetleri azalacaktır. En son aşamada müşteri mağaza içi hareket modellemelerinin gerçekleştirilmesi, buna bağlı olarak çevrimiçi promosyon faaliyetlerinin yürütülmesi ve kasa çıkışında kasiyersiz sistemlerin devreye girmesi hedeflenmektedir.

            Lojistik: RFID teknolojisi sayesinde depo ve raflardaki ürünlerin gerçek zamanlı olarak takibi yapılabilmektedir. Depo yöneticileri sürekli mal çıkışı ve girişi olan depolarında her an doğru ürün bilgisi ve adedine ulaşabilmektedirler. Aynı zamanda çalıntı vakalar engellenebilir. Tüm bu özellikler deponun maliyet unsurlarını ortadan kaldırabilir niteliktedir.

            İlaç Sektörü: Hastane Tedarik Otomasyon sistemleri ve Eczane depolarında mal takibi yapmak açısından son derece güvenilir bir sistemdir. RFID teknolojisinin ilaç sektöründe kullanılması aynı zamanda uluslar arası ilaç ticaretine, maliyetler açısından iyileşme getirecektir. 


              TEDARİK ZİNCİRİVE RFID

             RFID ile desteklenen tedarik zinciri uygulamalarında, zincirde verimlilik, doğruluk, görünürlük ve güvenlik sağlanabilmektedir. Gerçek zamanlı stok ve lojistik bilgisi üretici, tedarikçi, dağıtıcı ve perakendeciler tarafından zincirin her aşamasında paylaşılmaktadır. Tedarik zincirinde üretici, perakendeci ve lojistik servis sağlayıcılar farklı kazanımlar elde etmektedir.

              RFID’NİN İYİLEŞTİRDİĞİ SÜREÇLER

Üretim
• Tedarikçi Yönetimi
• Verimlilik ve Doğruluk
• Kalite Kontrol
• Hesaplama
• Geri dönüşüm
• Arızalı veya Kusurlu ürün

Depo
• Okuma Hızı
• İrsaliye İşlemleri
• SiparişYönetimi
• Geri dönüşler
• Güvenli stok/ Doğru Tahmin
• Stok Devir Hızı
• Fire önleme
•İşgücü Maliyeti

Lojistik
• Varlık Yönetimi
• Verimlilik
• Hata oranı
• Hız
• Tüm sürecin takibi

Müşteri Hizmetleri
• Müşteri Memnuniyeti
• Geçmişini Belirleme
• Ürün hakkında anında bilgi
• Servis Hızı


        DÜNYADAKİ RFID YÖNELİMLERİ
  • Akıllı Paket (Smart Package) teknolojisi sayesinde gelecek 5 yılda Lojistik sektöründe 100M-500M $ civarında bir tasarruf sağlanacaktır.
  • Amerikan Savunma Bakanlığı RFID Teknolojileri kullanarak askeri kargo takibine başlamış ve kendisine gönderilecek tüm kargolarda güvenlik için RFID etiketlemeyi şart koşmuştur.
  • GM, Ford, Honda, Pirelli, Daimler Chrysler, Goodwin Sportsyear, Toyota; hammadde ve envanter yönetimi vefabrika içinde kullanılan ara birimlerin izlenmesigibi alanlarda RFID yi kullanmaktadır.
  • Marks&Spencer 6 deposunda, 3.5 milyon etiket kullanmıştır. Sonrasında ticaret bakanlığı desteğiyle, RFID den faydalanmaya başlamıştır.
  • RollsRoyce askeri uçak üretmek için radyo frekanslı tanımlama (RFID) teknolojisini kullanılmaktadır. Şirket bu teknolojiyi, İngiltere'deki arz zincirinde askeri ulaşım ve savaş uçakları ile helikopterlerinde kullanılan parçaların takibi ve görüntülenmesinde kullanıyor.
  • P&G İspanyada’ki bir deposunda forkliftlerin üzerine yerleştirdiği etiket ve okuyucularla doğru paletin doğru forklifte ve dolayısıyla da doğru kamyona gitmesini sağlamıştır.
  • IDTechEx (Cambridge, İngiltere), 2006'da çoğunun bagaj ve pasaporttan temassız ödeme kartlarına ve ilaçlara kadar çok çeşitli pazarlara gidecek olan 1,3 milyar RFID etiketinin satılacağını söylemiştir. Firma, 2006'da palet ve kutu seviyesi etiketlemelerinde yaklaşık 500 milyon RFID etiketinin kullanılacağını tahmin etmiştir.

22 Mart 2012 Perşembe

İTHALAT NEDİR?

İTHALAT

En kısa tanımı dış devletlerden mal getirme ya da satın alma olan ithalatı, bir ülkenin başka ülkelerde üretilmiş malları yürürlükteki mevzuat çerçevesinde satın alma işlemi olarak da tanımlayabiliriz.

Döviz transferi yapılıp yapılmamasına göre ithalat bedelli ve bedelsiz olmak üzere iki türlüdür. Bedelli ithalat (İthalat Rejimi kapsamında olup); ithal edilen malların bedellerinin ithalattaki ödeme şekillerinden biriyle yurt dışına döviz transferi yapılarak gerçekleştirilen ithalatı,  bedelsiz ithalat  (Gümrük Mevzuatı kapsamında olup)  ise;  ithal edilen malların bedellerinin yurt dışında kazanılan dövizlerle karşılanarak yurt dışına herhangi bir döviz transferi yapılmadan gerçekleştirilen ithalatı ifade etmektedir.

Genellikle,  bedelsiz ithalatın herhangi  bir  gümrük  vergisi  veya  fon  ödenmeksizin yapılan  ithalat  olduğu  yanılgısına  düşülmektedir.  Hâlbuki  böyle  bir  durum  söz  konusu değildir. Nitekim  bedelsiz  ithalat,  gümrük  vergisine  tabi  olabileceği  gibi  olmayabilir  de. Burada dikkat edilmesi gereken husus, ithalatın gümrük vergisine tabi olup olmadığı değil, sadece mal bedelinin  yurt dışında kazanılan  dövizlerden  karşılanarak mı  veya  yurt dışına herhangi bir transferin yapılarak mı gerçekleştiğidir. Mala karşı mal ile ödeme yapılan ticaret işlemleri ise İhracat Mevzuatı çerçevesinde düzenlenmektedir.

Düşünüldüğünde,  bir  malın  ithal  edilmek  yerine  ülke içerisinden  tedarik  edilmesi;  taleplerin  karşılanması  için  üretimin artmasına,  malı  talep  edilen  firmaların  büyümesine,  büyüyen firmaların  daha  fazla işçi  çalıştırmasına,  dolayısıyla işsizliğin azalmasına,  firmaların  büyümesinin  sonucu  olarak  ülke ekonomisinin  büyümesine,  ülke  ekonomisinin  büyümesi  ise  kişi başına  düşen  milli  gelirin  artmasına  ve  nihayetinde  ülke  insanının  refah  düzeyinin yükselmesine olanak sağlayacaktır.

Yukarıda saydığımız nedenlerden dolayı ülkeler,  yabancı  ülkelerden  mal  girişini (ithalat)  zorlaştırmak,  ülke  malının  yabancı  ülkelere  pazarlamasını  (ihracat)  teşvik  etmek amacıyla tedbirler alırlar. İthalata kota konması, ithalat vergilerinin artırılması, ihracat yapan firmaların devlet yardımlarıyla teşvik edilmesi bu düşüncenin bir sonucudur. 

Bazı  durumlarda  ithalattan  başka çıkış  yolu bulamazsınız. Örneğin,  yaşadığınız  ülkenin  coğrafi koşulları ve gelişmişlik düzeyinden kaynaklanan nedenler ile ülke içerisinde üretimi mümkün olmayan meyve, sebze, gıda maddeleri, teknoloji vs. ürünleri ithal etmekten başka bir  yol  yoktur.  Zaten  düşünüldüğünde  insanlar  iki  temel nedenden  dolayı  ithalata  yönelir;  bunlardan  birincisi  o malın ülkede üretilmiyor veya üretilemiyor olması, ikincisi ise  ülke  içerisindeki  malların  fiyatlarının dış  ülkelerdeki fiyatlara  göre  yüksek  olmasıdır.  Ülkede  ihtiyaç  duyulan ürünlerin ülke içerisinde, yabancı ülkede üretilenlerle aynı maliyette üretilmesi ithalatı bir hayli azaltacaktır.  

Sonuç olarak, ihracat ve ithalat bir ülke ticaretinde kaçınılmaz ticaret türleridir. Bir ülkede ihracat da, ithalat da olacaktır. Arzu edilen durum, ihracatın, ithalattan fazla olması yani dış ticaret fazlasının  ortaya çıkmasıdır. Aksi durumda, yani  ithalatın  ihracattan fazla olması durumunda dış ticaret açığı ortaya çıkar. Az gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelerde ithalat, ihracata göre fazla olup bu ülkelerde dış ticaret açığı ortaya çıkmaktadır.        

Ülke  içinde  üretilmeyen  veya  nispi  olarak  daha  yüksek  maliyle  üretilen mallar,  ithalat  yoluyla  daha  düşük  maliyetle  elde  edilebilir.  Çünkü  ithalat,  ölçek ekonomilerinden  daha  fazla  faydalanan  ya  da  düşük  karla  çalışan,  düşük  maliyetle üretim yapan ve bu nedenle de daha etkin olan üreticilere ulaşmayı mümkün kılar.                      

Özellikle  gelişmekte  olan  ülkeler,  sanayileşmelerini  gerçekleştirmek  için gerekli  olan  makine,  teçhizat  gibi  yatırım  mallarını  ve  hammaddeleri  yapacakları ithalatla,  karşılamak  durumundadırlar. Çünkü  bu  ülkelerde,  ekonomik  kalkınma hızının  yükseltilmesi  için  gerekli  olan  yatırımların  gerçekleştirilmesinde  ihtiyaç duyulan  sermaye  malları,  başta  sermaye  birikiminin  yetersizliği  ve  teknolojinin geriliği olmak üzere birçok nedenden dolayı üretilememektedir. 

Bir  anlamda kalkınma,  sermaye  teçhizatında  devamlı ve hızlı  bir şekilde net artışlar sağlanması demektir. Bu nedenle gelişmekte olan ülkeler açısından ithalat ile iktisadi kalkınma arasındaki ilişki çok önemlidir. Çünkü kalkınma amacıyla yapılan sermaye malları harcamaları, büyük ölçüde ithalatı gerektirir. İthalat yoluyla gereken miktarda  sermaye  malının  hiçbir  tıkanıklığa  uğramadan  düzenli  bir şekilde  temin edilmesi de,  büyüme hızını olumlu yönde etkileyecektir.

İthalat,  tüm  dünyada  dış  ticaret  üzerindeki  kısıtlamaların  kaldırılarak  ülke ekonomilerinin  hızla  dış  rekabete  açıldığı  bir  ortamda,  gelişmekte  olan  ülkelerin kalkınma  hızlarını  artırmak,  gelişmiş  ülkelerin  de  yakalamış  oldukları  kalkınma hızını  devam  ettirmek  için  başvurdukları  önemli  bir  araç  olarak  düşünülmelidir. 

AVRUPA BİRLİĞİ TAŞIMACILIK POLİTİKALARI VE TÜRKİYE


AVRUPA BİRLİĞİ TAŞIMACILIK POLİTİKALARI VE TÜRKİYE


Taşımacılık endüstrisi, AB GSYİH'sinin % 7'sini, istihdamının % 7'sini ve Topluluk enerji tüketiminin % 30'unu oluşturmaktadır. Karayolu taşımacılığı, demiryolları, hava taşımacılığı, denizyolu taşımacılığı, çoklu taşımacılık, iç su yolları, lojistik, temiz şehir taşımacılığı gibi alt sektörler, taşımacılık sanayi kapsamında yer almaktadır.



AB'de sosyal uyumun sağlanması ve ekonomik açıdan kalkınma için büyük önem taşıyan ortak bir taşımacılık politikasına dair genel esaslar, Roma Antlaşması'nın 74 ve 84. maddeleri arasında yer almaktadır.



Avrupa Komisyonu'nun 1985 yılında yayınladığı Beyaz Kitap çerçevesinde, taşımacılık alanında uyumlaştırma ve serbestleştirme çabalarına hız verilmiştir. 1992 tarihli Maastricht Antlaşması ile, taşımacılık politikasının siyasi, kurumsal ve mali esasları geliştirilmiştir. Ayrıca, Trans-Avrupa Taşımacılık Ağı oluşturulmuştur.



Avrupa Komisyonu'nun 1992 yılında yayınladığı diğer Beyaz Kitap ile, AB'nin ortak taşımacılık politikası, sürdürülebilir hareketliliğe dayalı, bütünleştirilmiş bir politika olarak ele alınmaya başlanmıştır. Haziran 1995'te yine Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan "Ortak Taşımacılık Politikası: 1995-2000 dönemi için Eylem Planı" kabul edilmiştir.



Bunu, Aralık 1995 tarihinde yayınlanan "Taşımacılıkta adil ve etkin fiyatlandırma" adlı Yeşil Kitap ve Aralık 1998'de yayınlanan ve 2000-2004 dönemini kapsayan başka bir bildiri takip etmiştir. Yine Komisyon tarafından Eylül 2001'de hazırlanan "2010 yılı için Ortak Taşımacılık Politikası; Karar verme zamanı" başlıklı Beyaz Kitap, bu alanda yapılan bir başka önemli çalışma olmuştur.
Burada, 2010 yılına kadar modern, sürdürülebilir bir ulaştırma sisteminin oluşturulması için ekonomik kalkınma ile toplumun kalite ve güvenlik talepleri arasında bir denge kurulması amaçlanmıştır.



Kişilerin ve malların serbest dolaşımının sağlanabilmesi açısından son derece önemli bir yere sahip olan karayolu taşımacılığında en önemli sorun trafik kazalarıdır. Buna istinaden Avrupa Komisyonu, 2010'a kadar kaza ölümlerini % 50 oranında azaltmak için bir Avrupa karayolu güvenliği eylem programı yayınlamıştır.



Demiryolları ile taşımacılık ise, kara yolları taşımacılığına göre son yıllarda düşüş göstererek 2000 yılında % 8,1'i bulmuştur.. Buna rağmen, demiryolları geniş bir alana yayılması ve genel itibariyle iyi durumda olması nedeniyle avantajlıdır.



Hava taşımacılığı, son 20 yılda AB içinde önemli oranda büyüme kaydetmiştir. 15 üye ülkenin havaalanlarındaki trafik, 1970'e oranla beş katına çıkmıştır.



Deniz taşımacılığına bağımlı olan AB'nin dış ticaretinin % 90'ından fazlası ve iç ticaretinin % 43'ü deniz yoluyla gerçekleşmektedir. Bu anlamda, deniz taşımacılığının güvenliği ayrı bir önem taşımaktadır.. AB, iç sularında dolaşan bütün gemilerin uygulaması ve Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) kurallarının pratik olarak gerçekleştirilmesi için ortak yaklaşımlar gerçekleştirmektedir.. Komisyon'un 2000 yılında hazırladığı Erika I ve Erika II isimli yönergeler deniz taşımacılığı güvenliği ile ilgili aldığı önlemlerden birkaçını oluşturmaktadır.



Bilindiği üzere, taşımacılık alanında Türkiye'nin yüksek düzeyde altyapı yatırımına ihtiyacı bulunmaktadır. Ancak, kaynak yetersizliği söz konusu yatırımlara başlanmasını ve dolayısıyla tamamlanmasını engellemektedir. Bu açıdan bakıldığında, Türkiye'nin ulaştırma altyapısında, gelişmiş bir karayolu ağı bulunmasına rağmen, otoyol ağının yeterli yaygınlığa sahip olmadığı görülmektedir. Demiryolları da gerek hat uzunluğu gerek teknoloji olarak yetersizdir. Denizyolları ve havayolları alanlarında da Türkiye'nin pek çok eksiği bulunmaktadır.



Avrupa Birliği, gelişmişlik düzeyi daha düşük olan üye ülkelerinin altyapılarının yapımına hibeler ve krediler yoluyla destek sağlamaktadır. AB yıllık bütçesinin yaklaşık beşte ikisi yapısal fonlara ayrılmakta, hibe nitelikli bu yardımlar ile AB'nin az gelişmiş bölgelerinin kalkınmasına yönelik projelere destek verilmektedir. Ayrıca AB, üye ülkeler arasında taşımacılık ağlarını birleştirmeye yönelik Trans Avrupa Ağları projelerini desteklemektedir. Birlik bütçesine dayanan bu fonlar projelere yönelik olup üye ülke bütçelerine yapılmış doğrudan katkı değildir.


            Türkiye'nin AB'ye tam üye olması durumunda söz konusu kaynaklar, Türkiye'nin karayolu ve otoyolu yatırımlarını tamamlaması, demiryollarını modernize etmesi, denizyolları ve havayolları alanında varolan sorunlarının giderilmesinde de kullanılacaktır.

21 Mart 2012 Çarşamba

TÜRKİYE'DE LOJİSTİK EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER


TÜRKİYE'DE LOJİSTİK EĞİTİMİ VEREN ÜNİVERSİTELER




ÜNİVERSİTE ADI
FAKÜLTE/Y.OKUL/M.Y.O./ENSTİTÜ
BÖLÜM ADI
BÖLÜM TİPİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Yeniçağa Yaşar Çelik Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Adnan Menderes Üniversitesi
Nazilli Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Fakültesi
Lojistik
ÖN LİSANS
Anadolu Üniversitesi
Eskişehir Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Artvin Çoruh Üniversitesi
Hopa Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Bahçeşehir Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Balıkesir Üniversitesi
Bigadiç Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Beykent Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu
Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ) – Lojistik (İngilizce) – Lojistik (Uzaktan Eğitim)
ÖN LİSANS
Bitlis Eren Üniversitesi
Hizan Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Celal Bayar Üniversitesi
Kırkağaç Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Çağ Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çan Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Yenice Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Dokuz Eylül Üniversitesi
Seferihisar Fevziye Hepkon Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Düzce Üniversitesi
Kaynaşlı Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Erciyes Üniversitesi
Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Erzincan Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Gazi Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu
Lojistik (Uzaktan Eğitim)
ÖN LİSANS
Gaziantep Üniversitesi
Naci Topçuoğlu Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Zile Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Gediz Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Gümüşhane Üniversitesi
İrfan Can Köse Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Haliç Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
İstanbul Arel Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
İstanbul Aydın Üniversitesi
Anadolu BİL Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
İstanbul Bilgi Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
İstanbul Gelişim Üniversites
İstanbul Gelişim Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
İstanbul Kavram Meslek Yüksekokulu
Lojistik Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
İstanbul Kültür Üniversitesi
İşletmecilik Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
İstanbul Ticaret Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Kadir Has Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Kafkas Üniversitesi
Sarıkamış Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Kocaeli Üniversitesi
Hereke Ömer İsmet Uzunyol Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Mersin Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Muğla Üniversitesi
Dalaman Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Nevşehir Üniversitesi
Gülşehir Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Nişantaşı Meslek Yüksekokulu
Nişantaşı Lojistik Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Okan Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Alaçam Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Pamukkale Üniversitesi
Honaz Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Sakarya Üniversitesi
Sakarya Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Süleyman Demirel Üniversitesi
Senirkent Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Yaşar Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Dumlupınar Üniversitesi
Gediz Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Dumlupınar Üniversitesi
Hisarcık Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Dumlupınar Üniversitesi
Şaphane Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Dumlupınar Üniversitesi
Tavşanlı Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Mustafa Kemal Üniversitesi
Antakya Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Mustafa Kemal Üniversitesi
Denizcilik Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Mustafa Kemal Üniversitesi
Reyhanlı Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Mustafa Kemal Üniversitesi
Yayladağı Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Namık Kemal Üniversitesi
Çerkezköy Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Namık Kemal Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Selçuk Üniversitesi
Kadınhanı Faik İçil Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Selçuk Üniversitesi
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Lojistik
ÖN LİSANS
Trakya Üniversitesi
Edirne Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS
Trakya Üniversitesi
Havsa Meslek Yüksekokulu
Lojistik / Lojistik (İÖ)
ÖN LİSANS




Atılım Üniversitesi
İşletme Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
LİSANS
Beykent Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
LİSANS
Dokuz Eylül Üniversitesi
Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksek Okulu
Deniz İşletmeleri Yönetimi Lojistik

Gaziantep Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik
LİSANS
Gazikent Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik
LİSANS
Girne Amerikan Üniversitesi
Denizcilik ve Ulaştırma Yüksekokulu
Ulaştırma ve Lojistik
LİSANS
İstanbul Arel Üniversitesi
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
LİSANS
İstanbul Bilgi Üniversitesi
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
LİSANS
İstanbul Gelişim Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
LİSANS
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Lojistik Yönetimi
LİSANS
İstanbul Üniversitesi
Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu
Ulaştırma ve Lojistik
LİSANS
İzmir Ekonomi Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Lojistik Yönetimi
LİSANS
Kadir Has Üniversitesi
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Uluslararası Ticaret ve Lojistik
LİSANS
Maltepe Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi (İngilizce)
LİSANS
Okan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Lojistik – Uluslararası lojistik (İngilizce)
LİSANS
Yaşar Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Lojistik Yönetimi (İngilizce)
LİSANS
Yeditepe Üniversitesi
Ticari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
LİSANS




İstanbul Üniversitesi

Lojistik Yönetimi ve Ulaştırma Tezsiz Yük.Lis.
Y.LİSANS
Okan Üniversitesi

Lojistik Yönetimi Tezli-Tezsiz Yük. Lis.
Y.LİSANS
Bahçeşehir Üniversitesi

Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Yük.Lis.
Y.LİSANS
Dokuz Eylül Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Lojistik Mühendisliği Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans
Y.LİSANS
Dokuz Eylül Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Denizcilik İşletmeleri ve Yönetimi Yüksek Lisans
Y.LİSANS
Dokuz Eylül Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Lojistik ve Deniz Ulaştırması Tezsiz Yük.Lis.
Y.LİSANS
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Lojistik Yönetimi Tezli-Tezsiz Yük.Lis.
Y.LİSANS
Yeditepe Üniversitesi

Lojistik Sistemleri Yönetimi ve Mühendisliği Yük. Lis.
Y.LİSANS
Maltepe Üniversitesi

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi (Tezli-Tezsiz) Yük.Lis.
Y.LİSANS
Galatasaray Üniversitesi

Pazarlama ve Lojistik Yönetimi Tezsiz Yük. Lis.
Y.LİSANS
Galatasaray Üniversitesi

Lojistik ve Finansman Yönetimi Yük. Lis.
Y.LİSANS
Kara Harp Okulu
Savunma Bilimleri Enstitüsü
Malzeme Tedarik ve Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans
Y.LİSANS




Kara Harp Okulu
Savunma Bilimleri Enstitüsü
Malzeme Tedarik ve Lojistik Yönetimi Doktora
DOKTORA
Doğuş Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Doktora
DOKTORA
İzmir Ekonomi Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Lojistik Yönetimi Uzmanlıkla İşletme Doktora
DOKTORA